wtorek, 22 października 2013

Nadziana dynia makaronowa




  • dynia makaronowa
  • paczka ryżu basmati
  • pojedyncza pierś z kurczaka
  • przyprawa do kurczaka
  • czerwona papryka
  • marchew
  • pietruszka
  • 20 dag sera żółtego


Dynię makaronową kroimy na pół. Środek wydłubujemy. Wstawiamy do piekarnika na 40min. w 200st.C.
W tym czasie przygotowujemy farsz. Pierś z kurczaka kroimy na bardzo małą kostkę. Przyprawiamy przyprawą do kurczaka. Ryż gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Paprykę kroimy w kostkę. Marchew kroimy w kostkę lub ja pokroiłam na cienkie paski przy użyciu obieraczki. Ser żółty ścieramy na tarce o grubych oczkach. Wszystkie składniki farszu mieszamy.Część sera zostawiamy do posypania wierzchu. Dynię nadziewamy farszem. Posypujemy serem. Pieczemy 20min. w 200st.C.

Smacznego!








Pozostałość farszu przełożyłam do wysmarowanych olejem foremek i piekłam wraz z dynia 20min. w 200st.C.




4 komentarze:

  1. 1szy raz spotykam się z takim pojęciem jak "dyna makaronowa", jakże ona smakuje?
    Danie super, na pewno pożywne no i z warzywaaami i kurczaczkiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. danie dietetyczne:) a dynia makaronowa sama w sobie nie ma jakiegoś super smaku, jest bardzo delikatna!

      Usuń
  2. Zrobiłam i polecam :) Danie pyszne i baaaardzo syte (u nas każdy dostał tylko ćwiartkę takiej dyni a i tak wszyscy byli najedzeni). Do farszu dodałam też podsmażone pieczarki i trochę surowej cebuli, całość wymieszałam z doprawioną solą i pieprzem śmietaną.
    Najlepiej przy jedzeniu mieszają się nitki dyniowego "makaronu" z nadzieniem - przy dobrym (nawet przesadzonym) doprawieniu farszu tworzy się przepyszny kontrast..
    Danie proste a smaczne, syte i efektowne.
    Dzięki za świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mieszanie się nitek podczas jedzenia -genialne!
    Wykonałam ją zmieniając tylko przyprawę do kurczaka na inne:) Dziękuję za przepis!:)
    PS Wydaje mi się że w przepisie pominęłaś dodanie pietruszki:) Ale i tak ją zamierzałam pominąć

    OdpowiedzUsuń