piątek, 30 maja 2014

Kawa z zieloną herbatą - ŻÓŁW





 Potrzebujemy:

  • kawa rozpuszczalna (można także zaparzyć espresso)
  • zielona herbata 
  • mleko 
  • cukier waniliowy 
  • cukier
  • cynamon
  • gorzkie kakao
  • miód (ja już nie dodawałam miodu, bo dla mnie była wystarczająco słodka)
  

Przygotowanie:


Na początek parzymy zieloną herbatę. Zalewamy ok.1/4 kubka. Odczekujemy chwilę. Dodajemy szczyptę cynamonu. Następnie  dodajemy 1,5 łyżeczki kawy. Ponownie zalewamy przegotowaną wodą, tak aby 1/3 kubka została zapełniona. Mieszamy. Zalewamy gorącym mlekiem. Potem dodajemy pół łyżeczki gorzkiego kakao, cukier wanilinowy i słodzimy kawę wg uznania.Wszystko dobrze mieszamy. Ja użyłam w tym celu małego spieniacza do mleka.


Smacznego! 



5 komentarzy:

  1. Uwielbiam żółwia, domowy musi smakować super ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawa z zieloną herbatą brzmi dosyć ciekawie i chociaż ja dużo samej herbaty piję to takiego połączenia jeszcze nie znałam. Zastanawiam się jakby smakowała taka kawa z zieloną herbatą i pigwą https://big-active.pl/produkty/herbata-zielona-z-owocem-pigwy-100g/ i myślę, że mieszanka byłaby całkiem niczego sobie. Będę musiała chyba całkiem niedługo takie rozwiązanie przetestować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie słyszałam o takim połączeniu :). Muszę wypróbować ten napój. Jestem wielką fanką herbaty zielonej, którą piję kilka razy dziennie. Do jej przygotowania używam specjalnego dzbanka z zaparzaczem https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/kawa-i-herbata/dzbanki-i-imbryki dzięki czemu herbata ma odpowiedni smak i aromat. Nie bez znaczenia jest czas zaparzania herbaty. Przeważnie powinien on wynosić od 10 do kilkunastu minut.

    OdpowiedzUsuń