wtorek, 23 lipca 2013

Shoarma z kurczaka


Shoarma to danie kuchni arabskiej. Można przyrządzić je właściwie z każdego rodzaju mięsa, chociaż ja preferuje mięso drobiowe. Kurczak, frytki i sałatka ( można także zjeść z sosem) w wersji domowej jest idealnym pomysłem na pożywny obiad. Po raz pierwszy danie to jadłam w restauracji Sphinx i teraz prezentuje Wam shoarmę własnej roboty. 




        MIĘSO:
  • filety z piersi kurczaka (podwójne)
  • przyprawa gyros lub shoarma ( np. KAMIS)
  • zioła prowansalskie, oregano, bazylia. chilli, vegeta, przyprawa do kurczaka, 
  • oliwa lub olej

  • SAŁATKA:
  • duży pomidor
  • sałata lodowa lub zwykła
  • ser feta
  • 1 duży ogórek zielony
  • 2 średnie ogórki małosolne (mogą być także kiszone)
  • sos sałatkowy grecki lub włoski lub inny
  • DODATKOWO:
  • frytki (moje były kupne mrożone)
  • może być także sos czosnkowy lub dip 

PRZYGOTOWANIE:

 Filety kroimy w kostkę, posypujemy gyrosem lub shoarmą i odstawiamy na ok 10 min. Kurczaka potem smażymy w pozostałych przyprawach do uzyskania złocistego koloru. Moja shoarma była dość pikantna, ale jeśli ktoś woli to może dosypać mniej przypraw.  Frytki wstawiamy do piekarnika (lub jak ktoś woli smażymy) i pieczemy na odrobinie tłuszczu przez ok 20 min . Robimy sałatkę. Rwiemy sałatę na kawałki,  kroimy wszystkie składniki w półplasterki lub w kostkę, na koniec polewając rozrobionym sosem sałatkowym.  Podajemy wszystko na talerzu.

*Zamiast frytek może być także ryż,  a sosu czosnkowego sos salsa.


Gorąco polecamy


SMACZNEGO!!!










2 komentarze:

  1. Nie wiem czemu, ale to danie zawsze mi się jakoś tak wakacyjnie właśnie kojarzy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również. Pewnie dlatego, że podawane jest w różnych knajpkach z piwkiem i parasolami i te przyprawy tak pachną, że od razu cieknie ślinka :)

      Usuń