sobota, 31 sierpnia 2013

Bananowiec



ciasto:
6 jajek
6 łyżek cukru
cukier wanilinowy
6 łyżek mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
2-3 łyżeczki kakao

masa bananowa:
1,5 kg bananów
kostka margaryny
3 żółtka 
3 łyżki cukru pudru
2 galaretki brzoskwiniowe

masa śmietanowa:
400 ml śmietany 30 lub 36%
cukier puder wg uznania

(Orzechy i czekolada do dekoracji)

Sposób przygotowania:

Jajka utrzeć z cukrem na puszysty krem. Pod koniec miksowania dodać kakao. Dodać mąkę i proszek do pieczenia. Delikatnie wymieszać łyżką. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. przez ok 20-30 min.
W 2 i 1/2 szkl. wrzącej wody rozrobić dwie galaretki. Odstawić do wystygnięcia. Banany obrać i pokroić w krążki. Margarynę utrzeć z cukrem na puszysty krem. Dodać banany i lekko tężejącą galaretkę. Biszkopt przekroić na pół. Dolną warstwę nasączyć i wyłożyć na nią krem bananowy. Przykryć drugą warstwą.Również nasączyć. Śmietanę ubić z cukrem i wyłożyć na ciasto. Na koniec udekorować czekoladą i orzechami. 

Smacznego!!!





9 komentarzy:

  1. O kurcze wygląda rewelacyjnie. Takiego ciasta z bananami jeszcze nigdy nie robiłam. Może najwyższy czas:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam inną wersje bananowca a ta wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakuje jeszcze lepiej!:P

      Usuń
    2. ja tez nam inną wersję, ale ta chyba jest mniej pracochłonna i bardziej do mnie przemawia ;) spróbuję!

      Usuń
  3. Uwielbiam wszystko, co bananowe :) To ciasto wygląda przepysznie, chętnie skusiłabym się na kawałeczek, albo dwa... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być MOCNO bananowe z tymi 1,5kg owoców :D Co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że jest również bardzo zdrowe i bogate w składniki odżywcze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masa mi się zwazyla:( Domownicy na szczęście jedzą i im smakuje. W opisie masy brakuje żółtek i ja też zapomniałam ich dodać. Podsumowując ciasto w wykonaniu pracochłonne, ale jest to solidna i smaczna porcja. Polecam:)

    OdpowiedzUsuń